中文
Українська
Türkçe
Svenska
Српски
Shqip
Slovenščina
Slovenčina
Русский
Română
Português
Polski
Norsk (bokmål / riksmål)
Nederlands
Myanmasa
Latviešu
Lietuvių
한국어
ქართული
日本語
Italiano
Íslenska
Bahasa Indonesia
Հայերեն
Magyar
Hrvatski
Galego
Gaeilge
Français
Suomi
فارسی
Euskara
Eesti
Español
English
Ελληνικά
Deutsch
Dansk
Cymraeg
Česky
Català
Bosanski
Български
Беларуская
العربية
APRICOTSFOLLEM A LA PRIMERA CITA

Els classificats, el puterío i la censura

16/3/2016
Behind the obscene: Els classificats, el puterío i la censura

Els classificats del diari són un lloc meravellós. Llegir-los és com descobrir un món paral·lel on la gramàtica i la sintaxi no existeixen, i a la creativitat no es que se li doni molta importància. No obstant, el que no falta és un munt de gent de tot topus que els llegeix i, és clar, a nosaltres ens agrada estar on hi ha molta gent. Per tant, cada setmana ens trobareu als classificats de La Vanguardia i del Mundo Deportivo (versió escrita, per suposat), intentant destacar més del que ho fan els anuncis del fascinant món paral·lel, però de forma més intel·ligent.

Però no sempre podem destacar com ens agradaria, perquè hi ha una cosa que gravita constantment sobre aquests tipus de continguts: la censura. Estem tan acostumats a ella que hem tingut d’aprendre a autocensurar-nos, així li deixem menys feina a la Santa Inquisició.

Vet aquí tres exemples d’anuncis que ens han censurat o que hem tingut de censurar nosaltres, sota l’amable sol·licitud d’aquesta gent.

Campanya Ous

En lloc de “Posa els teus ous en mans expertes” el responsable de contingut haurà llegit “Som més putes que les gallines”, perquè si no no s’explica el perquè d’aquesta censura. Es que ells no mengen mai ous, amb lo multivitamínics que són? A Apricots, a part de cruspir-nos molts ous, també ens preocupem de cuidar-los amb carinyo i respecte i el més correcte és que tot el món ho sàpigui. Que algú li comenti als censors si us plau!

campaña_huevos

Campanya Quan fa

“Quan fa que una noia no se’t senta a la cara?” no es una forma indirecta de animar a un ome a que l’ofeguin. Desafortunadament els amics de la Santa Inquisició van pensar que estavem instigant al suicidi, no a l’amor i al plaer. Al final vam haver de retallar el copy, que es va quedar tan ranci com ells: “Quan fa que…”.

campaña_hace cuanto

Campanya Primera cita

“Follem a la primera cita” está molt malament, abans és necessari casar-se. Haguéssim hagut d’escriure un copy més tendre, de l’estil “A la primera cita només posem el cul”, que queda decididament molt més cristià i apostòlic. Però no, al final no vam tenir altra opció que demanar-li a la nostra àvia que redactés el text. La seva proposta fou “Ho fem a la primera cita”. Gràcies iaia per mostrar-te tan oberta i fresca. De ment, és clar.

campaña_primera cita

El passat 12 de març es va celebrar el Dia Mundial contra la Censura a Internet. Espanya, per sort, no està en la mateixa situació que altres països on s priva l’accès a la informació independent. Aquí molesten només els anuncis de contingut sexual, encara que després es permeti a les grans marques utilitzar el cos femení com reclam de venta de qualsevol producte: colònies, llenceria, cotxes i un llarg etcètera. Segons l’informe de l’Observatori de la Imatge de la Dona (OIM), un dels criteris que determina el sexisme en els continguts és el d’utilitzar el cos femení com a reclam o objecte sexual, passiu i al servei de la sexualitat de l’home. Apricots utilitza molt rarament el cos femení per anunciar-se; nosaltres preferim utilitzar el poder de la paraula, amb humor i ironia. Lamentablement això molesta més que un cul o uns mugrons.

Comparteix

I tu, què opines?

Moltes gràcies per enviar-nos el teu comentari. Prometem donar-li un cop d’ull tant bon punt ens haguem posat les calces.